کودکان خلاق

پنج نکته برای وقتی که نی نی بدنیا می آمد

1392/3/29 10:29
نویسنده : مهتاب حضوری
115 بازدید
اشتراک گذاری

 

  •  باید به این نکته توجه داشت که رشد زود هنگام به معنای افزایش هوش نیست. اگر دیرتر شروع به راه رفتن یا سخن گفتن کرد به معنای آن نیست که او از هوش کافی برخوردار نیست.

 

  •  به کودکتان فرصت دهید تا از طریق فعالیت ها و تجربه های جدید، ‌چیزها را بیاموزد. برای نوزادان،‌بازی کردن با ارزش ترین کار است. باد کردن حباب ،‌صدا در آوردن از ظروف مختلف ، ‌زنگ زدن و فشار دادن دگمه آسانسور همگی  بسیار مهم هستند، ‌زیرا این چیزهای به کودک رابطه علت و معلول را می آموزد

 

  •  با نظارت و سرپرستی کامل، ‌به کودکتان اجازه دهید ،‌اطراف را کاملا اکتشاف کند. آب بازی درآب حمام، ‌دست زدن به گل ها،‌ دویدن با پای برهنه روی گل و خاک و غلط زدن در میان علف ها،‌ تجربیاتی قابل لمس برای کودکان است و از این طریق آموزش می بینند.

 

  •  زبان را از طریق ارتباطات مکرر به او بیاموزید. علاوه بر صحبت های روزمره،‌ برای کودکتان شعر و کتاب بخوانید و به اجازه دهید که زبان را از طریق صداها بیاموزد. حتی قبل از اینکه کودکتان شروع به صحبت کند، زمانی که پوشک او را عوض می کنید یا در تاب او را تکان می دهید،‌ برای کمک به رشد زبانی و مهارت برقراری ارتباط با دیگران با او صحبت کنید.

 

  •  به نوزادتان برای یادگیری و بر قراری ارتباط با دیگران کمک کنید. زمانی که او گریه می کند،‌سریعا واکنش نشان دهید، ‌وقتی که او می خندد شما نیز بخندید و زمانی که او واکنشی نشان نمی دهد یا بنظر خسته شده است،‌ بازی با او را متوقف کنید.

 

منبع: سایت کودکان خلاق

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)